Artiklid

Uudse akude katsestendi esmaesitlus Hannoveri messil 2024

Tööstuses ja transpordis kasutatakse üha enam erinevaid energiasalvesteid, mille energiamahutavus peab olema piisav erinevate funktsioonide, sh ohutuse tagamiseks. Piiratud eluea tõttu nõuaks selliste akude seisukord regulaarset testimist, mis on töömahukas ja nõuab spetsiaalset varustust. Lihtsad kaasaskantavad testrid ei anna tavaliselt objektiivset teavet aku tegeliku energiavaru kohta reaalse koormuse korral. Seetõttu võidakse akusid enneaegselt välja vahetada, isegi kui need vajavad vaid laadimist või hooldust. Enneaegne asendamine koormab keskkonda ja kulutab väärtuslikke loodusressursse.

 

Joon. 1: Akude katsestend BTB 12-24V/165A

ET-Ex Machina on CERNi jaoks välja töötanud BTB akude katsestendi, et testida nende arvukaid akusid. CERNis on üle 300 UPS-seadme võimsusega 10-500 kVA. Aku saab oma eluea lõpuni, kui selle järelejäänud mahutavus on alla 80% ja selle piiri eiramisel suurenevad erinevad riskid. Paljude piirangute tõttu, nagu akude arv, juurdepääsupiirang ja aku kõrge pinge, ei saanud nad ilma BTBta kõigi akude perioodilist koormustesti läbi viia. Automaatne akude testimisstend BTB võimaldab akusid testida madalamate tööjõukuludega, mis tagab usaldusväärsed mõõteandmed aku energia ja seisukorra kohta. Seda saab kasutada aku mahutavuse järkjärgulise halvenemise tuvastamiseks ennetava hoolduse ja väljavahetamise eesmärgil täpsete mõõtmistulemuste põhjal. Kasutaja saab simuleerida aku tegelikke töötingimusi laias koormusvoolude vahemikus ja täpselt hinnata järelejäänud eluiga, kasutades sama meetodit, mida kasutavad enamik akutootjaid.

Võimalikud rakendused

Autotehased, ühistranspordi-, remondi- ja hooldusettevõtted, kus töötavad akude testijad, kelle tööd saaks automaatse akutestriga lihtsustada ja säästa. BTB-d vajavad ettevõtted, kes kasutavad palju akusid, nt

  • ühistranspordiettevõtted (trammi-, trolli-, bussi-, metroo-, rongioperaatorid),
  • transpordiettevõtted,
  • kaitseväe varustuse hooldus- ja remondiettevõtted,
  • Autoteenindus ja
  • akude hooldusele ja remondile spetsialiseerunud ettevõtted.
  • Akude tootjad ja arendajad, kes vajavad aku mahutavuse ja elutsükli automaatset testimist.

Automaatse testimise eelised

Joon. 2: BTB ühendus testitava akuga
Joon. 2: BTB ühendus testitava akuga

Aku testimiseks ilma katsestendita tuleb esmalt ühendada õige laadija, oodata, kuni aku on täielikult laetud, ja mõõta aku temperatuuri, kuni see on piisavalt jahtunud. Seejärel saab ühendada juhitava koormuse või takistid ja mõõteseadmed. Pärast seda tuleb mõõteseadmete näidud regulaarselt võtta ja arvutisse sisestada, et võimsust arvutada ja akti koostada. Ühendused ja mõõtmised peab tegema asjatundja, kes peab sageli tulema akuruumi ja viibima seal pidevalt tühjenemistestiks ka väljaspool tavapärast tööaega. Ilma BTBta saab asjatundlik töötaja testida 1-2 monoblokk-akut päevas, samal ajal aktiivselt testis osaledes.

BTB teeb kogu töö ühe ühendusega

BTB laadib, jahutab ja tühjendab akut ning teeb kõik vajalikud mõõtmised automaatselt, salvestab ja prindib tulemused ekraanile ning logifailid csv formaadis LAN võrguserverisse. Tulemuste lugemine ekraanilt või logifailist võtab vaid mõne minuti tööaega.

 

Töötaja on terve tööpäeva vaba ja saab testimise ajal täita muid ülesandeid. Lisaks BTB saab akut testida kiirendatud korras ja väljaspool tööaega. Automaattesti tulemus on puuduva inimfaktori tõttu täpsem ja standardile vastav. Mitme BTB kasutamine parandab testimise jõudlust veelgi. Enamik konkurentsivõimelisi aku testimise stende ei sisalda eelnevalt määratletud akutüüpide nutikat laadimist ja automaatset testimistsükleid.

 

Vaata lisaks ka: https://energiatehnika.ee/toode/automaatne-akutester/

Lisainfo ja tellimuste saamiseks võtke ühendust:

ET-EX Machina/Energiatehnika OÜ

www.etexm.eu

info@etexm.eu

ET-EX Machina,  aadress: Mäepealse 2, 12618 Tallinn

Share this post