Artiklid

Kas ISO 9001 kvaliteedijuhtimissüsteemist on kliendile kasu?

 

Energiatehnika OÜ läbis 15. mail 2025 11. korda edukalt ISO 9001:2015 kvaliteedijuhtimissüsteemi resertifitseerimise auditi. Audiitoriteks olid ASi Metrosert kogenud spetsialistid, kes kontrollisid, kas kvaliteedijuhtimissüsteem vastab rahvusvahelistele nõuetele ja toimib tegelikus elus – igapäevases töös, projektides ja kliendisuhetes. Aga mis kasu on sellest meie kliendile?

 

On ju levinud mitmesuguseid arvamusi:

“ISO 9001 on bürokraatia, mis raiskab aega ja raha.”
“Sertifikaadita saab müüa odavamalt.”
“Tähtis on, et toode töötab – paber ei loe midagi.

 

Sellised väited võivad tunduda esmapilgul loogilised, eriti väiksemas ettevõttes või majanduslikult keerulisel ajal. Ent praktika ja klienditagasiside räägivad teist keelt. Meie kogemus 11 aasta jooksul ISO 9001 süsteemiga näitab, et kvaliteedijuhtimine pole mitte kulu, vaid investeering kliendi usaldusse ja ettevõtte jätkusuutlikkusse.

Mida saab klient ISO 9001 kvaliteedijuhtimissüsteemist?

    1. Vähem riske, rohkem usaldusväärsust
      Kliendid saavad kindluse, et tellimused täidetakse kokkulepitud viisil, õigel ajal ja vastavalt nõuetele. Meie protsessid on läbimõeldud, jälgitavad ja parendatavad – see tähendab vähem vigu ja rohkem läbipaistvust.
    2. Kiirem ja asjatundlikum probleemide lahendus
      Kvaliteedijuhtimine ei tähenda ainult dokumente – see tähendab ka seda, et me kuulame tagasisidet, võtame vastutuse ja õpime iga olukorraga. Tänu läbimõeldud süsteemile oleme paremini valmis ootamatusteks ning suudame kiiresti reageerida.
    3. Tootetugi, millele saab loota
      Kliendile on oluline, et toode on töökindel, kuid veel tähtsam on see, et probleemi korral keegi vastab, aitab ja lahendab. Meie koostöö partneritega nagu Block, Delta Electronics, Gossen Metrawatt, Lenze, Tramec jt põhineb pikaajalisel tehnilisel pädevusel. Meie insenerid on koolitatud ja valmis aitama – see ei ole iseenesestmõistetav luksus, vaid teadlik valik ja investeering.
    4. Pidev areng, mitte kiire rikastumine
      Me ei aja taga „ratsa rikkaks“ lahendusi. Meie tee on stabiilne ja kliendikeskne – ehitatud usaldusele, nõuete järgimisele ja rahulolevatele klientidele. Me ei kasuta seaduste auke ega jäta probleeme klientide kaela.
    5. Parem koostöö, pikaajalised suhted
      Meie 2025. aasta kliendirahulolu küsitluse tulemus oli 99% – see on selge signaal, et meie kliendid on rahul ja nende ettevõtted on kasvanud koos meiega. Me ei toeta ainult kvaliteeti, vaid ka koostööd, mis kestab.

Kuidas edasi?

Tõsi, ISO 9001 ei tee tööd meie eest. Kuid ta aitab meil teha tööd paremini, vastutada, areneda ja olla usaldusväärne partner. Me ei oota, kuni klient küsib sertifikaati, vaid näitame iga tellimusega, et kvaliteet pole lubadus, vaid igapäevane standard.

Seega – kui otsite püsiväärtust, tuge ja läbimõeldud muundurite, elektriajamite ja testimisseadmete lahendusi, siis teate, et Energiatehnika kvaliteedisüsteem töötab teie kasuks. Ja kui olete vahel kahelnud, kas sellisel süsteemil on mõtet, siis järgmine kord küsige pigem:

Kas mul on luksust töötada partneriga, kellel pole kvaliteedisüsteemi?”

 

Share this post