Lenze reduktorid

Lenze pakub põhiliselt paralleelsete telgedega (g500-H seeria), ristuvate telgedega (g500-T seeria) ja võllile paigaldatavaid (g500-S seeria) kaldhammasratasreduktoreid. Reduktoreid kasutatakse mootori kiiruse ja pöördemomendi sobitamiseks töömasina vajadustega.

Täpsemad, ühtlasema käiguga, vaiksemad, kergemad, väiksema lõtkuga, töökindlamad ja energiasäästlikumad, kui enamus konkurentide toodangust

Lenze reduktorite eeliseid on pikaajalises praktikas tõestatud. Lenze reduktorid on enamus konkurentidest täpsemad, ühtlasema käiguga, vaiksemad, kergemad, väiksema lõtkuga, töökindlamad ja energiasäästlikumad, mis muudab nad kõrgelt hinnatuks eriti vastutusrikaste tootmisliinide ja masinate tootjate hulgas. Lenze reduktorid sobivad parimat kvaliteeti väärtustavale kliendile.

Lenze pakub reduktoreid ja mootorreduktoreid erinevate pinnakatetega vastavalt standardile ISO 12944-1 C1 kuni C5 jmt. Saadaval on ka roostevabade võllidega variandid, mis sobivad hästi laevaehituse või  keemiatööstuse nõuetele. Toiduainetetööstuse tarbeks on saadaval unikaalsed sileda välispinnaga lihtsaltpuhastatavad  sertifitseeritud toiduohutusega materjalidest reduktorid ja reduktormootorid. Sellistel reduktoritel ja reduktormootoritel ei ole jahutusribisid, umbseid avasid ega urkaid, kuhu mikrofloora saaks kinnituda ja kasvama hakata. Neid saab lihtsalt survepesuriga või nt liha- ja piimatööstuses kasutatavate kangete kemikaalidega piiramatult puhastada. Mõnesid taolisi tooteid võib kasutada ka toiduainete külmhoonetes temperatuuril kuni -30 C. Neil on erimääretega pakasekomplekt ja vajadusel erilised küttekehad kondensatsiooni vältimiseks mootoris. See tagab mootorreduktori ja laagrite pika eluea ka sellistes karmides arktilistes tingimustes.

Sidurita lahendus

Üsnagi unikaalne on see, et Lenze pakub mootorreduktoreid, mille esimese astme hammasratas on paigaldatud mootori võllile. See väldib mootori ja reduktori vahelise siduri kasutamist ja vähendab reduktori võllide arvu 1 komplekti võrra. Sidurita lahendus on väiksema inertsmomendiga ja kiiretoimelisem. Tehases mootorivõllile paigaldatud hammasratas ei tule võllilt lahti ega hakka loksuma, mis suurendab masinaohutust näiteks tõste- ja transpordiseadmetes. Ülekande lõtk on väiksem, mis võimaldab sama tüüpi reduktoreid kasutada ka koos servomootoritega, mis enamasti on lõtku suhtes tundlikumad. Mootorreduktori mass ja mõõtmed on väiksemad, võrreldes standardmootori ja siduri kasutamisega, mis on levinud enamusel konkurentidel.

Reduktoriga integreeritud mootori kasutamine võimaldab kasutada ka spetsiaalseid kõrgsageduslikke sagedusjuhtimisega mootoreid, mis on madalsageduslikest sama võimsuse juures väiksemad ja kergemad. Lenze mootorreduktorite mootorid on mõnel tüübil reduktoriga ühendatud erilise bajonettliidese abil, mis võimaldab mootori kiirvahetust ja vähendab vajalike osade arvu. Mõnedel väiksematel mootorreduktoritel on reduktor isegi mootori otsakilbiga integreeritud. Mootorreduktori detailide arvu, mõõtmete ja massi vähendamine on masinatele enamasti väga kasulikud konkurentsieelised, millest sõltub maksumus, tootlikkus ja energiatarve käidul. Viimane on eriti oluline omamiskulude ja keskkonnasäästu seisukohalt.

Õlivabad lahendused

Lenze teeb tihedat koostööd Saksa reduktoritootjaga Vogel, kes toodab laias valikus erineva lahendusega planetaarreduktoreid ja koonushammasratasreduktoreid. Lenze kaudu saadavad Vogeli planetaarreduktorid on eriti tugevad, vastupidavad, kompaktsed, väikese inertsmomendi ja äärmiselt minimaalse lõtkuga, mis muudab nad eriti sobivaks suurte koormustega kiiretoimelistele servoajamite rakendustele. Saada on ka nuutvõlliga planetaarreduktoreid, mida saab otseselt kasutada suure pöördemomendiga hüdromootorite asenduseks. See võimaldab teostada õlivabasid lahendusi, mis on oluline meditsiiniseadmete ja toiduainete tootmisel. Väiksemadki õlijäljed võivad täielikult rikkuda meditsiinitoote või toiduaine. Flantsvõlliga ja koonusrulllaagritega planetaarreduktorid taluvad erakordselt kõrgeid radiaal- ja aksiaalkoormusi, mis esinevad nt robotmanipulaatorites, aga ka kiiretoimelistes tootmisliinide rakendustes. Flantsvõlli murdumisi ei ole praktikas esinenud.

Vogeli kõrge kasuteguriga, vee- ja tolmukindla ehitusega IP65 planetaarreduktorid võimaldavad unikaalselt mootori äärmiselt kõrget pöörlemiskiirust, mõnel mudelil kuni 8000 p/min, on eluaegse määrimisega ning lubatud koormustel peavad garanteeritult vastu vähemalt 20 000 tundi temperatuurivahemikus -10 °C kuni +90 °C.

Igal kogenud masinatootjal on olnud probleem, et masina reduktor ei pea vastu. Murdunud võllid, pragunevad korpused, enneaegselt lagunevad laagrid ja hammasrattad ning lekkiv õli ei tekita enam probleeme ega unetuid öid. Elu on mõnus ja kliendid on pikka aega rahul, kui reduktor on rakendusele sobivalt valitud koostöös Lenzega ja õigesti hooldatud. Selleks küsi võimalikult varakult nõu ja abi Lenze volitatud süsteemiintegraatorilt, kelleks Eestis on Energiatehnika OÜ.

Tugi ja tootmine 24/365

Lenze tehniline tugi ja tootmine töötab 24/365. Samuti Lenze süsteemiintegraatorid on võtnud samasuguse pühendunud kliendikesksuse ka oma tegevuse aluseks. Näiteks firma Hiiumaa Agro karjalaudas lakkas I jõulupühal 2018. a. töötamast mitukümmend aastat veatult töötanud Lenze mootorreduktor. Firmaomanik pidi jõulupühal hakkama käsitsi välja rookima 60 veise sõnnikut. Mootorreduktor oli nii vana ja päevinäinud, et selle polnud säilinud ühtegi jälge tüübisildist ega tähistest. Fotode ja mõõtmete alusel selgitasime välja mootorreduktori tüübi ja kiirtellimus läks teele. Kahe päeva pärast oli uus reduktormootor paigas ja probleem lahendatud.

Meie tunneme oma toodet. Küsi nõu ja uuri oma võimalusi.